V Cyklojazda 2013 "Rowerem na szlaku"

Radosne podniecenie panowało w sobotnie październikowe przedpołudnie (5.10.13)
na Placu Ratuszowym. Grupa rowerzystów z Beskidzkiego Towarzystwa Cyklistów ruszała na szlak. Cel wyprawy - Novot – niewielka słowacka miejscowość usytuowana przy granicy z Polską. Odległość 70km, nastroje – wyśmienite.

Nasza wyprawa to zwieńczenie działań kończących realizacje zadania publicznego
Kształtowanie przestrzeni turystycznej. Zadanie finansowane ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki Renowacja oznakowania „ Śląskiej Trasy Rowerowej nr 1” na odcinku Bielsko-Biała – Glinka w okresie od 01.04.2013 do 15.10.2013

Wystartowaliśmy dopingowani promieniami słońca, które dotrzymywało nam kroku na całej trasie. Po przejechaniu kilku kilometrów pierwsze problemy, dętka do wymiany. Postój nie trwał zbyt długo i znowu wszyscy w zwartym szyku jechaliśmy przed siebie. Taki stan rzeczy utrzymał się dosłownie moment bo mieliśmy kolejna dętkę do wymiany a w zasadzie dwie w jednym rowerze. Miny troszeczkę nam zrzedły bo wyjazd zapowiadał się dość awaryjnie.
Wystartowaliśmy po raz trzeci tym razem szczęśliwie, bez żadnych problemów dojechaliśmy
do Lipowej, w której przewidziany był postój na małą czarną i ciasteczko, następnie do Milówki na obiad. Ostatni postój był przy „zielonym sklepie” , przy którym część z nas łapała oddechy , a część zagrzewała się do podjazdu pod Glinkę. Koledzy częściej i intensywniej jeżdżący dopingowali pozostałych. Udało się wszystkim . Glinka została zdobyta przez każdego. Na granicy dołączyli do nas słowaccy rowerzyści – przedstawiciele TBS-JUS. Wspólnie dojechaliśmy do Novoci.
Dzień zakończyliśmy miłym akcentem – pieczeniem kiełbasek i wspólną zabawą.
            Kolejny dzień powitał nas niepiękną, ale stabilną i co ważne nie deszczową pogodą. Po śniadaniu ruszyliśmy w drogę powrotną.

Trasa: Bielsko-Biała - Glinka Nr 1 (Cyklomagistrala PL-SK) powstała w 2010 roku, współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w 85%, w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007-2013 oraz z budżetu państwa w 10% za pośrednictwem Euroregionu Beskidy.